Coins

My Neighbor Alice

Wat is My Neighbor Alice (ALICE)?

My Neighbor Alice is een play-to-earn builder-game met een boerenthema, gebouwd op Chromia. De game factureert zichzelf als een plek waar “spelers virtuele eilanden kunnen kopen en bezitten, spannende items kunnen verzamelen en bouwen en tegelijkertijd nieuwe vrienden kunnen maken.” Elke speler heeft zijn eigen avatar die hem vertegenwoordigt in het spel, die hij naar wens kan aanpassen. Spelers kunnen virtueel onroerend goed kopen van Alice, de gelijknamige centrale figuur van het spel, of de interne marktplaats. Alle aangekochte grond wordt weergegeven als een NFT.

My Neighbor Alice wil blockchain introduceren bij miljoenen spelers en richt zich op een diverse gaminggemeenschap binnen de traditionele gamingmarkt. Hoewel de game op blockchain is gebaseerd en DeFi-functies integreert, is er geen voorkennis van cryptocurrency en blockchain vereist. My Neighbor Alice haalt inspiratie uit verschillende populaire bronnen. Zo zijn dagelijkse in-game taken en sociale aspecten geïnspireerd door Animal Crossing, terwijl Minecraft als rolmodel dient voor het bouwen van mechanica. Het kunstwerk is geïnspireerd op het Zweedse kinderboek Pettson en Findus.

Wie zijn de oprichters van My Neighbor Alice?

My Neighbor Alice is gebouwd door Antler Interactive, een Zweedse interactieve mobiele gamestudio. Antler Interactive was voorheen bekend als SVRVIVE Studios, een pionier in VR die titels uitbracht als SVRVIVE: The Deus Helix, Kartong – Death by Cardboard, Krystal Kart AR, Krystopia: A Puzzle Journey, Krystopia en Nova’s Journey. In 2019 werd Antler Interactive overgenomen door ChromaWay, een blockchain-ontwikkelingsbedrijf dat achter de Chromia-blockchain zit.

Tot nu toe heeft de game $ 2,1 miljoen verzameld in twee financieringsrondes van VC-fondsen zoals Coin98 Ventures, Kyros Ventures en $ 100.000 opgehaald in een IDO-ronde op DAO Maker.

Wat maakt My Neighbor Alice uniek?

My Neighbor Alice wil zich op twee manieren onderscheiden. Ten eerste maakt de unieke stijl waarin het karakter van Alice als een herkenbare “in-game vriend” is verwerkt, de game persoonlijker voor informele spelers die niet bekend zijn met klassieke blockchain-gamingfuncties. Bovendien dwingt de game spelers niet tot interactie met de onderliggende blockchain-technologie, hoewel nieuwsgierigen de klassieke DeFi-functionaliteit kunnen verkennen.

Spelers kunnen deelnemen aan verschillende activiteiten die zijn ontworpen om de brede doelgroep van het spel aan te spreken, waaronder vrouwen.

De centrale spelfunctie zijn virtuele eilanden, waarvan er zes zijn:

  1. Sneeuwvlok Eiland
  2. Middeleeuwse rust
  3. Rust van de natuur
  4. Lummestad
  5. Zandige kust
  6. Ondergedompeld eiland

Spelers kunnen op deze eilanden virtueel land kopen in de vorm van NFT-tokens en dit decoreren met in-game items zoals huizen, meren, decoraties, dieren, planten en andere. Spelers worden vertegenwoordigd door hun avatars, die ook kunnen worden aangepast met in-game items. Die zijn allemaal verhandelbaar via de marktplaats of marktplaatsen op andere blockchains.

Bovendien kunnen spelers hun reputatie een boost geven door missies en activiteiten in het spel te voltooien. Gedeelde missies stellen spelers in staat om aan een gemeenschappelijk doel te werken en deel te nemen aan door de gemeenschap gecreëerde evenementen die kunnen worden besproken op het gedecentraliseerde forum van gme#.

De ontwikkelaars van de game hebben onlangs een Metaverse Grant-programma van $ 80 miljoen aangekondigd dat de meest veelbelovende ideeën zal ondersteunen om de metaverse van de game uit te breiden.

Hoeveel ALICE tokens zijn er in omloop?

ALICE is de in-game valuta die spelers kunnen uitgeven aan het kopen van items of virtueel land. Het kan ook dienen om inkomsten te genereren als een speler besluit om andere spelers te laten betalen voor het bezoeken van hun virtuele eiland. Spelers kunnen ook ALICE inzetten om speciale missies te ontgrendelen, maar alleen als spelers een bepaalde inzetdrempel halen. Ze kunnen ook ALICE verdienen voor het voltooien van missies en het verzamelen van ervaringspunten voor het token. Ten slotte kunnen tokenhouders ALICE gebruiken om te stemmen in bestuursvoorstellen.

Het totale aanbod van ALICE is 100 miljoen volgens de volgende verdeling:

  • Tokenverkoop (21%)
  • Reserve (20%): gebruikt voor het uitzetten van beloningen.
  • Ecosysteem (16%)
  • Gemeenschap en marketing (15%)
  • Team (15%)
  • Platformbeloning (8%): ​​in-game beloningen.
  • Stimulans voor gebruikers (5%)

Hoe is het netwerk beveiligd?

My Neighbor Alice is gebouwd op Chromia, een laag-één blockchain die wordt gebruikt in combinatie met Unity om accounts, tokenoverdrachten, relationele gegevens en gebruikersvoortgang te beheren. Chromia volgt de ontwikkeling van cross-chain speelbaarheid, met zijn unieke database-aspecten die complexe back-endlogica rechtstreeks op de blockchain mogelijk maken.

De tweede laag van het spel is Unity. Deze front-end oplossing is grotendeels een procedureel bouwsysteem dat de back-end verbindt met login-registratie edge case en multiplayer-schaalbaarheid.

ALICE is een ERC-20-token op Ethereum. Ethereum is een van de meest populaire blockchains en de go-to-oplossing voor veel gedecentraliseerde applicaties. Het ‘proof-of-work’-consensusmechanisme vereist dat mijnwerkers nieuwe Ether ontginnen en zorgt ervoor dat Ethereum een ​​van de veiligste blockchains in de crypto-industrie is. Een reeks gedecentraliseerde knooppunten valideert transacties en beveiligt de Ethereum-blockchain.